litceysel.ru
добавить свой файл
1
Урок в 6 классе


Our Pets.

Цели и задачи:

Образовательные: научить рассказывать о своих домашних любимцах; обеспечить использование лексики по теме «Животные» в рамках речевой ситуации « Посещение зоопарка»; Воспитательные: воспитывать культуру общения, дисциплину,

ответственность; прививать интерес к изучению иностранного языка.

Развивающие: развитие навыков устной речи, чтения с извлечением полной информации; развитие навыков аудирования; развития памяти, внимания; развитие языковой догадки.

Оборудование: интерактивная доска, компьютерная презентация.


ХОД УРОКА



  1. Организационный момент. Приветствие. Цели и задачи урока.

Беседа с дежурным и с классом.

Now let’ s mark the register.

Who is on duty today?

What date is it today?

What day of the week is it today?

Who is absent?

It’s time to say “HELLO!”

It’s time to say “HELLO!”

It’s time to say “HELLO!”

And start our lesson!

-I am glad to see you too! Look at the board and say what the topic of today’s lesson is? Yes its animals. Children, today we are talking about animals, about our pets, because we love nature, we want to live together with nature, we want to live together with animals.

(презентация)


2. Фонетическая зарядка.

Let’s remember the English sounds and words.

Обучающие выполняют упражнения для язычка, произносят английские звуки и называют слова с данными звуками.

А) отработка звуков, хоровая и индивидуальная.

  • Бежит водичка: [s], [s], [s].([s], [s], [s]:hamster,pets,takes,most)

  • Жужжат комарики: [z], [z], [z].([z], [z], [z]:is, isn’t, names, brothers, visit.)
  • Обезьянка вытряхивает пыль из диванчика: [d], [d], [d].([d], [d]:didn’t, don’t, doesn’t, cleaned, feed.)


  • Из коврика: [t], [t], [t].([t], [t], [t]:watched, washed, helped, not)

  • Обезьянка звонит в колокольчик: [n], [n], [n]:([n], [n], [n]: dinner, phone, granny, name, Sunday.)

  • Обезьянка потягивается: [p], [p], [p].([p], [p], [p]: picture, played, piano, parrot, park.)



b) хоровая и индивидуальная декламация рифмовок и считалок на закрепление данных звуков:

[k] Pussy-cat, pussy-cat,

Can you catch that bad fat rat?

If you catch that bat fat rat

You’ll have some milk for that.

[i:] Our pets

I dream of a pet

To make him my friend

I’ll tease him and teach

On the beautiful beach.


(разучивание нового стихотворения на отработку звука [i:].


3. Речевая зарядка.

1 Do you like animals?

2 Have you got a pet at home?

3 How often do you go to the Zoo?

4 What animals can you see in the Zoo?

5 Do you want to visit London Zoo?

6 Can animals be our friends?

– What animals can we see in the village? (A cow, a dog, a horse, a hen, a cock, a duck.)

– What kind of animals are they? They are domestic animals.

-What other animals do you know?

P1: A tiger, a lion, a camel, a crocodile

-What kind of animals are they?

P2
: They are wild animals.


4 . Let’s brush up your vocabulary.

(отработка в речи учащихся лексики по теме «Животные»)


а) перевод с английского языка на русский язык; ( с помощью интерактивной доски) an insect, to save, to join, to fight, endangered, zoological, society, scientist.

б) перевод с русского языка на английский. (В виде игры ) What’s the English for природный, ловить, хомяк, клетка, мир, дикий, спасать вымирающих животных, бороться против жестокости по отношению к животным, бороться с акулой, бороться за, вступить в общество, по всему свету, вид, наблюдать, осторожно.


в) “ Jumbled Words” или “ анаграммы”

(слайды с буквами, с тем, чтобы обучающие составили из них слова)

lozoocalgi (zoological) roaund (around)

tyesoci (society) pheleant (elephant)

nimaal (animal) gfith (fight)

cwhat (watch)

rdaengeden (endangered)

5 Активизация лексического материала по теме «Домашние питомцы»

-Now it’s time to play. Look at the board, please. Remember the pictures and then close your eyes. Игра «запомни». На доске фото с домашними животными(a hamster, a tortoise, a kitten, a puppy, a fish, a parrot.).teacher asks ”what animals can I have?” You can have….

Then “sleep children!”дети закрывают глаза, а учитель убирает фото какого-нибудь животного и спрашивает”What is missing?”тот, кто угадывает становиться ведущим.


  1. Физкультминутка.

Can you hop like a rabbit?

Rabbit, rabbit, rabbit, rabbit.

Can you jump like a frog?

Frog, frog, frog, frog.

Can you walk like a duck?

Duck, duck, duck, duck.

Can you run like a dog?

Dog, dog, dog, dog.

Can you fly like a bird?

Bird, bird, bird, bird.

Can you swim like a fish?

Fish, fish, fish, fish.

And still be a good child.

As good as you wish.


  1. Работа с текстом: Ex.37,p.115

  2. A lot of people keep animals as pets at home. They like their pets very much. They think their pets are real friends. We shall read the story about pet’s names and find out the names of famous pets.

    • Read and translate.

  1. Систематизация грамматического материала:(The present perfect tense).
  1. проверка теоретических знаний учащихся.


  2. Проверка грамматического упражнения выполненного дома. Ex.14,p.120


Выполнение грамматического упражнения на составления предложения (слайд с упрожнением)


Put the words in the right order

1. Trafalgar, I, never, to, been, Square, have.

  • 2. Letter, has, Mike, already, that, read.

  • 3. Has, he, not, aunt, visited, his.

  • 4. Invited, we, just, have, friends, our.

  • 5. Have, work, finished, children, already, their.




  1. Проверка домашнего задания. Развитие навыков монологической речи. Защита презентаций.

Now it’s time to make up the stories about your pets. You were to answer the questions of our plan and make up a story about your pet. Do you remember the plan?

  1. Have you got a pet?

  2. What pet have you got?

  3. What is his name?

  4. How old is your pet?

  5. What do you teach your pet to do?

  6. What can your pet do?

  7. What does your pet like to eat and to drink?

  8. Do you play with your pet?

  9. Your pet is clever and nice, isn’t it?




  1. Подведение итогов. Оценки.

Ex.37, p.115 (a table with names)

Ex.31, p. 55(workbook) in writing.


What have we done today with you?

Do you like our lesson? Thank you for your lesson. You were active today.

Raise your head!

Jump up high!

Wave your hand!

And say *good-bye*.