litceysel.ru
добавить свой файл
1 2 ... 13 14

Департамент Образования г. Москвы

Восточное окружное управление образования

Окружной методический центр


ВНУТРИШКОЛЬНЫЙ КОНТРОЛЬ ПО ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ


АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК


АВТОР – СОСТАВИТЕЛЬ: Рогонова Анастасия Владимировна,


учитель английского языка высшей категории ГБОУ СОШ № 1924

г.Москвы


МОСКВА, 2011



От составителей
С 2008 - 2009 учебного года все школы г. Москвы переходят на новую форму итоговой аттестации – ЕГЭ. Единый Государственный Экзамен по иностранному языку - это экзамен по выбору. Многие школы нашего округа успешно участвовали в эксперименте по ЕГЭ по иностранному языку и его апробации. Настало время, когда все мы задумываемся, как создать необходимые условия для того, чтобы каждый ученик мог успешно сдать ЕГЭ по иностранному языку и одновременно быть зачисленным в выбранный ВУЗ.
Данные учебно – методические пособия - это серия сборников «Внутришкольный контроль», которые посвящены контролю уровня и качества обученности иностранному языку учащихся общеобразовательных учреждений и предлагают проведение контроля навыков аудирования, чтения, письма в формате тестовых заданий не только для выпускников школы, но и для учащихся 2 – 11 классов.

Контроль уровня и качества обученности – один из важнейших элементов образовательного процесса.
Пособия предназначены для завучей и учителей иностранного языка общеобразовательных учреждений , которые могут использовать тесты в разной функции: контролирующей, диагностической, корригирующей, управленческой, обучающей, мотивационно – стимулирующей, оценочной, обобщающей, воспитательной или развивающей, и проводить любой из известных видов контроля: текущий, промежуточный, тематический, предварительный, рубежный (периодический), итоговый, входной, внутришкольный , самоконтроль.

Авторами – составителями заданий являются учителя – практики, работающие в школах разного типа в Восточном округе г. Москвы.


Ниже представлены учебно – мотодические материалы одного из вариантов системы ВШК по контролю навыков чтения, аудирования и письма для школ II модели, составленные учителем английского языка высшей категории ГБОУ СОШ № 1924

г. Москвы Рогоновой Анастасией Владимировной.





Тип речевой деятельности: ЧТЕНИЕ


2 Класс

Задание: Прочтите текст. Выберите подходящий ответ: a), b), c).

FRIENDS



My name is Mary. I am from Russia. I am six. I am fine. I have a friend. She is from Russia, too. Her name is Olga. She is five. She is fine, too. But Peter is not fine. He is ten. He goes to school (ходит в школу). He has many lessons (у него много уроков).



  1. a) Her name is Mary.

b) Her name is Peter.

c) Her name is Bob.



  1. a) Mary is from Great Britain.

b) Mary is from Africa.

c) Mary is from Russia.

3. a) Mary is 5.

b) Mary is 10.

c) Olga is 5.


  1. a) Mary is fine.

b) Mary is not fine.

c) Olga is not fine, too.


  1. a) Peter is not fine.

b) Peter and Olga are not fine.

c) Peter is fine, too.


KEY:

1.

2.

3.

4.

5.

a.

c.

c.

a.

a.




3 Класс


Задание: Прочтите текст. Закончите предложения.


MY FRIEND MASHA AND HER FAMILY.

My name is Olga. I have got friends from Africa, Great Britain and America. But I love my friend from Russia. Her name is Masha. She has got a family. She has a mother, a father, a sister and two brothers.

Her mother is a doctor. Her name is Lisa. She is 32. She is from Russia. She loves her family.

Her father is an engineer. His name is Oleg. He is not from Russia, he is from Great Britain .

Masha and I are pupils. We are 8. We are from Russia. We are friends. We like to play with her cat and her dog. We don’t play with her brothers, her brothers play computer games. They are Misha and Sasha , they are 10. They want to be engineers. Masha loves her mother and she wants to be a doctor. I want to be a doctor, too. My father, my mother, my grandmother and my aunt are doctors.

How I love my friend Masha!


1. Olga and Masha are … .

  1. friends.

  2. sisters.

  3. friends from Great Britain.

2.…. is from Great Britain.

  1. Lisa

  2. Oleg

  3. Masha

3.Olga and Masha want to be … .

    1. doctors

    2. pupils

    3. engineers

4…. has got an aunt. Her aunt is a doctor.

  1. Lisa

  2. Masha

  3. Olga

5. Her brothers like to play ….

  1. with a cat and a dog

  2. computer games

  3. with her dolls.

KEY:

1. – a


2. – b

3. – a

4. – c

5. – b


4 Класс


Задание: Прочтите текст. Закончите предложения.


LITTLE MARY.

Little Mary is two, but she is not little. She is big. She is not a girl, she is a baby elephant. She is from Africa, but now she is in Great Britain. She is in the Zoo, but she is not OK. She loves Africa and she wants to be with her family in Africa. She is very, very sad.

Mary likes boys and girls. She can see many boys and girls in the Zoo. They are not sad. They have got their mothers and fathers, they have got many friends. They run and jump and play. They see Mary is sad and give her bananas. But Mary does not want bananas …

One day, she sees a pilot.

    • Hello, pilot! Can you take me to Africa, please? I want to be with my family. I am very sad. I have no friends in the Zoo.

    • But brown bears love you and yellow giraffes love you and green crocodiles love you, dear Mary! Don’t be sad! Great Britain is very nice!

    • Oh, yes! But I am from Africa and I want to see my family! Please!

    • OK.

The pilot takes Mary to Africa. Is Mary sad now? No, she’s not. She is in Africa. She is with her big elephant family. She likes to play with her brothers and sisters and her friends. She takes bananas and puts them into big boxes. Then the pilot takes them to Great Britain and gives them to all sad animals in the Zoo.

1. Little Mary is not …. .

  1. a girl

  2. two

  3. from Africa

2.Little Mary wants …. .

  1. to be in the Zoo

  2. to see her family

  3. to have bananas

3.Little Mary is in the Zoo. She is … .


  1. with her friends

  2. OK

  3. very sad

4.One day little Mary sees a … and he takes her … .

  1. cosmonaut, to Africa

  2. pilot, to the Zoo

  3. pilot, to the Africa

5.The … takes bananas to Great Britain.

  1. pilot

  2. little grey elephant

  3. big elephant family

KEY: 1. –a ; 2 – b ; 3 – c; 4 – c; 5 – a


5 класс



следующая страница >>