litceysel.ru
добавить свой файл
1
Федеральное агентство по образованию



Иркутский филиал

Федерального государственного образовательного учреждения

среднего профессионального образования

«Красноярский автотранспортный техникум»


Одобрено Составлена в соответствии с

цикловой комиссией Государственными требованиями к

специальных и экономических дисциплин минимуму содержания и уровню

Протокол №_______ подготовки выпускника по специальности

от «______»_______________200__г. 190604 « Техническое обслуживание и ремонт АТ»


Председатель Заместитель директора по УР

________________/ ______________/ ______________/ Н.Л. Тюменцева /


Задания для контрольных работ


по дисциплине Иностранный язык ( английский)

Курс3

для специальности 190604 « Техническое обслуживание и ремонт АТ»

Преподаватель Арбатская Татьяна Викторовна


2006/2007 учебный год


В процессе изучения предмета Иностранный язык ( английский)

учащийся должен выполнить 1 классную контрольную работу.


Аннотация к классной контрольной работе по предмету « Иностранный язык ».


Данная контрольная работа составлена с целью проверки уровня усвоения и охватывает материал, пройденный на занятиях по предмету « Иностранный язык» , а так же самостоятельно изученный студентами, в объеме 164 часов (при очной форме обучения) . Аудиторные занятия при заочной форме обучения составляют 24 часа для всех специальностей.

Работа составлена в двух вариантах:

1.Первый ( базовый) уровень, для не изучавших ранее английский язык – содержит упрощенные задания по основным разделам грамматики.

2.Классная письменная контрольная работа для изучавших английский язык содержит текст для чтения и перевода и задания к тексту. Выполнение работы основано на подготовленном грамматическом и лексическом материале и позволяет проверить уровень знаний в области грамматики, лексики, навыки чтения и перевода.


На бланке задания указаны следующие данные:

- наименование контрольной работы

- задание

- пояснение к выполнению.

Контрольная работа рассмотрена и утверждена на заседании цикловой комиссии.

Для выполнения работы предлагается 2 варианта.

Вариант 1.

Классная письменная контрольная работа по английскому языку (первый ( базовый) уровень, для не изучавших ранее)

FINAL TEST


  1. Напишите буквы, соответствующие транскрипции:

[em] [zed] [el] [wai] [kei] [eks]

[d ei] [’dLblju:] [ai] [vi:] [eitò]

[ju:] [d i:] [ti:] [ef] [es]


[i:] [a:] [di:] [kju:] [si:]


[pi:] [bi:] [ou] [ei] [en]


  1. Распределите месяцы по временам года и вставить пропущенные буквы:


winter spring summer autumn


De...ember J...ne Marc... ...eptember Apr...l Febr...ary O...tober Jul... N...vember A...gust J...nuary Ma...

  1. Напишите цифрами:

1) Fifteen twenty one

2) the eleventh of March

3) two fifths

4) seventeen point four two

5) eighteen hundred five

6) a ( one) sixth

7) one tenth

8) the first of January

9) sixteen thirty three

10) nought point two four


  1. Напишите следующие существительные во множественном числе и переведите на русский язык :

Computer mouse key display screen byte device hardware software data purpose microphone cursor scanner modem

5.Раскройте скобки, употребив нужную степень прилагательного ( наречия):

  1. Winter is ( cold) season of the year.

  2. Caterpillar is (high) than BELAZ.


  3. Caterpillar is ( large) off- highway truck in Yakutia.

  4. Udachny is situated ( far) than Aikhal from Irkutsk.




  1. Вставьте глаголы to be , to have в нужной форме:

Hello! My name ( to be) Alex. I (to be) from America. I (to be) 30 years old. I(to have) a family. My wife¢s name (to be) Helen. She (to be) a doctor. She (to have) a car. It (to be) Toyota. Toyota (to have) 16 valves. I (to have) a good American car. It (to be)Jeep. It (to have) 24 valves and four wheel drive. We (to have) a son. His name (to be) Bob. He (to be) a student. He (to have) a dog. We (to have) many good friends. We (to be) happy.

GOOD LUCK!

Вариант 2

Классная письменная контрольная работа по английскому языку( для изучавших ранее)

Задание : Прочитать текст, выполнить задания после текста

INTRODUCTION TO THE WWW AND THE INTERNET

Millions of people around the world use the Internet to search for and retrieve information on all sorts of top­ics in a wide variety of areas including the arts, business, government, humanities, news, politics and recreation. People communicate through electronic mail (e-mail), discussion groups, chat channels and other means of in­formational exchange. They share information and make commercial and business transactions. All this activity is possible because tens of thousands of networks are con­nected to the Internet and exchange information in the same basic ways.

The World Wide Web (WWW) is a part of the Inter­net. But it's not a collection of networks. Rather, it is information that is connected or linked together like a web. You access this information through one interface or tool called a Web browser. The number of resources and services that are part of the World Wide Web is grow­ing extremely fast. In 1996 there were more than 20 mil­lion users of the WWW, and more than half the infor­mation that is transferred across the Internet is accessed through the WWW. By using a computer terminal (hard­ware) connected to a network that is a part of the Inter­net, and by using a program (software) to browse or re­trieve information that is a part of the World Wide Web, the people connected to the Internet and World Wide Web through the local providers have access to a variety of information. Each browser provides a graphical inter­face. You move from place to place, from site to site on the Web by using a mouse to click on a portion of text, icon or region of a map. These items are called hyper­links or links. Each link you select represents a docu­ment, an image, a video clip or an audio file somewhere on the Internet. The user doesn't need to know where it is, the browser follows the link.


All sorts of things are available on the WWW. One can use Internet for recreational purposes. Many TV and radio stations broadcast live on the WWW. Essentially, if something can be put into digital format and stored in a computer, then it's available on the WWW. You can even visit museums, gardens, cities throughout the world, learn foreign languages and meet new friends. And of course you can play computer games through WWW, competing with partners from other countries and continents.

Just a little bit of exploring the World Wide Web will show you what a much of use and fun it is.

Working vocabulary (В ваш словарь):

retrieve — извлекать

variety — спектр

recreation — развлечение

network — сеть

share — делить

humanities — гуманитарные науки

business transaction — коммерческие операции

web — паутина

browser — броузер (программа поиска информации)

to provide — обеспечивать чем-либо

provider — провайдер (компания, предоставляю­щая доступ к WWW через местные телефонные сети)

broadcast live — передавать в прямом эфире

site — страница, сайт

to link — соединять

hyperlink — гиперссылка

to compete — соревноваться

access — доступ

Задание1. Какие из приведенных ниже утвер­ждений верны / неверны? Аргументируйте свой от­вет, опираясь на текст.

  1. There are still not so many users of the Internet.


  2. There is information on all sorts of topics on the internet, including education and weather forecast.

  3. People can communicate through e-mail and chat programs only.

  4. Internet is a tens of thousands of networks which exchange the information in the same basic way.

  5. You can access information available on the World Wide Web through the Web browser.

  6. You need a computer (hardware) and a special program (software) to be a WWW user.

  7. You move from site to site by clicking on a portion of text only.

  8. Every time the user wants to move somewhere on the web he/she needs to step by step enter links and addresses.

  9. Films and pictures are not available on the Internet.

10) Radio and TV-broadcasting is a future of Inter­net. It's not available yet.

Задание 2. Найдите эквиваленты в тексте:

  1. Объем ресурсов и услуг, которые являются частью WWW, растет чрезвычайно быстро.

  2. Каждая ссылка, выбранная вами представляет документ, графическое изображение, видео-клип или аудио-файл где-то в Интернет.

  3. Интернет может быть также использован для целей развлечения.

  4. Вы получаете доступ к ресурсам интернет через интерфейс или инструмент, который называется веб-броузер.

  5. Вся эта деятельность возможна благодаря десят­кам тысяч компьютерных сетей, подключенных к Интернету и обменивающихся информацией в одном режиме.

6) Пользователи общаются через электронную по­чту, дискуссионные группы, чэт-каналы (многока­нальный разговор в реальном времени) и другие сред­ства информационного обмена.

Задание 3. Заполните пропуски:

  1. You access the information through one interface or tool called a ...
  2. People connected to the WWW through the local... have access to a variety of information.


  3. The user doesn't need to know where the site is, the.. follows the...

  4. In 1996 there were more than 20 million users of the...

  5. Each ... provides a graphical interface.

  6. Local ... charge money for their services to access... resources.

Words to match with:

  1. web browser, providers, link, WWW.



Преподаватель / Т. Арбатская /

«____»____________200__г.